"Ik ken geen bedrijf dat zoveel voor haar medewerkers doet"

1 februari 2023
"Ik ken geen bedrijf dat zoveel voor haar medewerkers doet"

Wie medewerkers bij Mogelijk spreekt hoort vaak hetzelfde: het voelt als één grote familie. Degene die dat gevoel mede mogelijk maakt, is receptioniste en supportteam-medewerker Madelon de Weerd (52). Niet alleen is zij het vriendelijke gezicht dat haar collega’s en klanten verwelkomt op kantoor, ze is ook de ‘goede vriendin’ bij het koffiezetapparaat en de afzender van lokale fruitpakketten bij ziekte en cadeaubonnen bij verjaardagen met een handgeschreven kaart.

Als je het kantoor van Mogelijk in Breukelen binnenkomt, is zij de eerste die je ziet. “Ik zit op een soort troon”, zegt Madelon lachend. “Een warm ontvangst voor onze klanten vind ik heel belangrijk. Ze komen of voor een financiering of om geld te investeren, dat is een serieuze zaak. Ik vind het belangrijk dat ze zich meteen op hun gemak voelen. Daar schijn ik goed in te zijn. En dat is wat ik leuk vind om te doen.”

Ik ken alle medewerkers

Toen Madelon zo’n 4 jaar geleden begon bij Mogelijk werkten er zestien mensen. “Nu meer dan honderd, maar toch ken ik alle medewerkers. Ik ben hier om hen op te merken als ze binnenkomen, want wat aandacht verdient iedereen. En ik zit hier ook een beetje als vriendin. Omdat ik naast het koffiezetapparaat zit, hoor ik veel en delen we onderling ook best veel. Dat is fijn. Het geeft een familiegevoel. Dat gevoel probeer ik te behouden, ondanks dat we zo groeien.”

Blije collega’s

Het zorgen voor een warm ontvangst is slechts een van de dingen op haar lange takenlijst. Samen met Melanie Zondervan en Vivian Stolk-Bosscha vormt zij het driekoppige supportteam dat alles in het werk stelt om het de medewerkers en klanten zoveel mogelijk naar de zin te maken. “Ik ken geen bedrijf dat zoveel doet voor zijn medewerkers en waar zoveel mogelijk is.” En het supportteam brengt dit tot uitvoering. “Van het organiseren van maandelijkse sportieve uitstapjes voor het personeel, zoals yoga, suppen en bowlen, tot het organiseren van een Sinterklaasfeest voor de kinderen van het personeel. We hebben voor alle kinderen cadeautjes besteld en er één groot kinderfeest van gemaakt met Maarten Rövekamp (een van de Mogelijk oprichters) als Sinterklaas. Met kerst hebben we een kerstmarkt georganiseerd met kraampjes van zes ondernemers uit het dorp. We vinden het bij Mogelijk heel belangrijk om onze lokale ondernemers te ondersteunen. Alle medewerkers kregen geld om mee te shoppen. Je zag echt dat iedereen hier blijer van wordt dan van een standaard kerstpakket.”

Ook iets leuks voor thuis

Het moment dat Mogelijk de mijlpaal bereikte van 1 miljard aan financieringen is uiteraard ook met het hele personeel gevierd. “Het personeel kreeg onder meer een cadeaubon van 100 euro die ze mochten besteden aan iets leuks voor zichzelf of voor het gezin. Bij Mogelijk is de werk- en prestatiedruk best hoog, dus daar zal thuis zeker over gesproken worden. Daarom wilden wij iets geven waar het hele gezin iets aan heeft, zoals een dagje uit of een nachtje weg.”

Lekkere lunches

Aan de inwendige mens wordt bij Mogelijk ook gedacht. Het bedrijf faciliteert drie keer per week een gratis lunch voor het personeel. “Twee keer per week komt Roos die een heel buffet klaarzet met heerlijke broodjes, en één keer per week zetten we zelf brood en beleg op tafel. Aan eten ontbreekt het hier niet. Van een boterletter met Sinterklaas en een kerststol met kerst, elke dag staat er wel iets klaar om mee te pakken.”

Hard werken maar ook veel lachen

Het werk voor het supportteam doet Madelon extra naast haar functie als receptioniste. Veel medewerkers weten niet dat ze hier ook een dagtaak aan heeft. “Met z’n drieën is het flink aanpoten, maar ik hou wel van een beetje reuring. En er is altijd tijd voor een praatje en een grapje. Naast hard werken, wordt er ook hard gelachen. Je kunt hier zelf je vrijheid en gezelligheid creëren. Met kerst heb ik nog met de algemeen directeur karaoke gezongen, bijvoorbeeld. Je krijgt ook alle kansen om je te ontwikkelen, maar ik wil dit werk blijven doen. Ik ben een mensenmens en wil voor mensen zorgen en het ze naar de zin maken. Je moet mij niet in een ruimte zetten met een computer en een telefoon en de deur dicht. Daar word ik heel ongelukkig van. Zorgen dat iedereen het naar z’n zin heeft, dat vind ik belangrijk.”

Alle artikelen
Meer lezen