Roos Boswinkel (27) werkt sinds 1 juli 2022 als customer journey expert bij Mogelijk. Een goede vriend tipte haar: dit bedrijf is écht iets voor jou! Waarom? “Ik hou van snelheid en snel schakelen. Als je bij Mogelijk een goed idee hebt, kun je daar morgen mee beginnen. Dit heb ik nooit eerder bij een bedrijf meegemaakt.”
En Roos heeft voor heel wat bedrijven gewerkt. Tijdens haar studie Business Innovation en voor haar eigen bedrijf waarmee ze zich richt op innovatie binnen het mkb. Dit bedrijf met drie werknemers runde ze een tijdlang vanuit bed, nadat ze 1,5 jaar geleden werd getroffen door long covid. Het bedrijf liep goed, maar naast dat ze wat stabiliteit in haar werk zocht vanwege haar ziekte, had ze behoefte aan een nieuwe uitdaging. “Ik omgeef mij graag met mensen waar ík van kan leren. Bij Mogelijk doe ik op ontzettend veel vlakken kennis op.”
Klantreis optimaliseren
Als customer journey expert optimaliseert Roos de gehele klantreis van vastgoedbeleggers en ondernemers én is zij de schakel tussen het tech-team en marketing. Op dit moment houdt ze zich voornamelijk bezig met de klantreis van het Mogelijk Zakelijke Hypotheken Fonds. “in mijn rol kijk ik mee met alle afdelingen die onderdeel uitmaken van een klantreis, dat is geweldig. Hierdoor krijg ik een spoedcursus in het reilen en zeilen van een fintech-bedrijf. Ik zie processen die ik nooit eerder heb gezien, omdat ik geen jarenlange ervaring heb in dit vak en ook niet in deze branche. Ik denk dat dit juist een voordeel is. Hierdoor kan ik goed uitzoomen en het totale plaatje overzien. Ik kijk met een frisse blik en dat is wat ze bij Mogelijk zoeken.”
Superveel vrijheid
“Door mijn long covid moest ik het werken langzaam opbouwen. Ik ben begonnen met 8 uur per week, inmiddels werk ik 32 uur. Ik ben zo dankbaar dat ze mij die kans hebben gegeven. Tijdens het sollicitatiegesprek met algemeen directeur Folkert Eggink merkte ik dat Mogelijk helemaal mijn plek is. Eigenlijk was het geen sollicitatie, maar een brainstorm over hoe we de klantreis kunnen verbeteren. Er rolden meteen ideeën uit. De functie customer journey expert bestond nog niet, dus ik krijg de kans om deze ‘uit te vinden’. Ik krijg superveel vrijheid en er wordt ook écht iets met mijn input gedaan. Meteen mee mogen denken, is precies wat ik zoek. Plus het snelle schakelen. Je merkt dat het bedrijf wordt geleid door ondernemers.”
Realistisch
“Voor mijn werk verzamel ik informatie over hoe klanten onze service ervaren door middel van testgroepen en data, maar ook door direct contact met klanten tijdens kennissessies die we houden door het hele land. Hiernaast richt ik me op interne processen en procesoptimalisatie. Naast het aanhoren van klantervaringen, is het belangrijk om te weten hoe het systeem aan de achterkant werkt. De plannen die ik bedenk, moeten wel uitvoerbaar zijn. Bij Mogelijk is alles mogelijk, maar het moet wel realistisch zijn.”
Skireis organiseren
Naast haar liefde voor innovatie heeft Roos nog een liefde: skiën. Als skilerares heeft ze het initiatief genomen om een skireis voor haar collega’s te organiseren. “Na een kennissessie in Zwolle bleef ik alleen over met Maarten Rövekamp, partner van Mogelijk, en vroeg ik voorzichtig: ‘Goh, hou jij van skiën? Ik zou graag een skireis organiseren.’ Dat vond hij meteen een leuk idee. Begin februari gaan we met twintig collega’s naar Oostenrijk. Goede ideeën worden beloond bij Mogelijk.”
Alle artikelen